♡☆محمدغفوررئیسیان☆♡ بمپور - 7 نشانه اصلی سوختن واشر سرسیلندر خودرو

7 نشانه اصلی سوختن واشر سرسیلندر خودرو
7,نشانه,اصلی,سوختن,واشر,سرسیلندر,خودرو,

تابلواعلانات

.

.

7 نشانه اصلی سوختن واشر سرسیلندر خودرو


آیا می دانید وظیفه اصلی واش سرسیلندر چیست و چه زمانی می سوزد؟
 در ادامه از وظایف اصلی واشر سر سیلندر و نشانه های سوختن آن مطلع می شود.

چه زمانی واشر سرسیلندر می سوزد
واشر سر سیلندر بین بلوک موتور که قطعاتی مانند میل لنگ و پیستون ها داخل آن قرار دارند و فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی می کند تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند.واشر سرسیلندر

کار واشر سرسیلندر چیست؟
واشر سرسیلندر سه وظیفه اصلی دارد:

آب بندی سیلندر:

همانطور که در این بخش از سرگرمی نمناک توضیح خواهیم داد وقتی موتور در حال کار کردن است، فشار سیلندر در موتور بنزینی به راحتی می تواند به 700 psi و در موتور دیزلی، تا 2 هزار psi برسد. واشر سرسیلندر سبب بهینه تر شدن حالت کارکرد سیلندر می شود . آب بندی واشر سرسیلندر با اهمیت است زیرا هر گونه نشتی گاز در دقت کار موتور تاثیر گذار بوده و موجب کاهش قدرت و راندمان موتور می گردد. واشرسر سیلندر باید بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل نماید.در صورتی که آب رادیاتور اندک باشد فشار زیادی به موتور و واتر پمپ وارد می شود و موجب سوختن واشر سر سیلندر می شود ، تعمیر واشر سر سیلندر هزینه هنگفتی را به همراه دارد.
کار واشر سر سیلندر چیست؟

وظایف اصلی واشر سرسیلندر 
هدایت مایعات :

داخل بلوک موتور و سرسیلندر مایع خنک کننده موتور و هم روغن موتور مورد نیاز هستند و مسیرهایی در واشر سرسیلندر وجود دارند که بین سر سیلندر و بلوک موتور در گردش باشند. در سرسیلندر، وظیفه مایع خنک کننده تنظیم دمای سوپاپ و شمع ها است.

حفظ و نگهداری مایعات از وظایف واشر سرسیلندر:
مسیرهای مخصوص مایع خنک کننده و روغن موتور تنها چند میلی متر با هم فاصله دارند. جلوگیری از ترکیب مایع خنک کننده و روغن موتور با هم یکی از وظایف اصل واشر سرسیلندر است. یکی دیگر از وظایف واشر سرسیلندر جلوگیری از نزدیک شدن گازهای احتراق به مسیرهای مخصوص مایع خنک کننده و روغن موتور است.

وظیفه های واشر سرسیلندر و نشانه های سوختن آن  
نشانه های سوختن واشر سرسیلندر
1. کم شدن آب رادیاتور

2.مسدود شدن مجراهای عبور آب در موتور

3. خنک نشدن آب رادیاتور به علت رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.

4. نقص فنی در ترموستات.

5. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

6. پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.

7. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

از دیگر علائم سوختن واشر سرسیلندر گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین کم شدن قدرت و کشش موتور هستند.

نکته :در سوختن واشر سر سیلندر اول آب رادیاتور داغ می شود و حرارت افزایش می یابد و پس از چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز واشر شروع به صدمه دیدن می کند.

[ یکشنبه 1398/04/2 ] [ 08:13 ب.ظ ] [ ✨✨✨Raician .ir ] [ نظرات () ]

نظرات این مطلب

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

آخرین مطالب

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو